ImageHet College van B en W Emmen wil 650.000 Euro beschikbaar stellen om de Delftlanden te promoten, Maar om ook daarna te blijven promoten kunnen de kosten oplopen tot 1,5 miljoen euro.

De wethouder zou al blij zijn met de verkoop 50 woningen in de Delftlanden en 100 woningen op andere locaties zoals centrum en buitendorpen. Dat betekent dus 1,5miljoen : 150 = 10.000 euro per woning...!

Er wordt in Duitsland niet aan promotie gedaan om mensen terug te halen naar Emmen.

Voorzitter, gezien alle kanttekeningen die BGE plaatst bij de groeiprognoses van Emmen heeft dit ook gevolgen voor de Delftlanden. Het wordt dus heel moeilijk om hier mensen heen te krijgen door de langzame groei van de bevolking. Een logische redenering zou dan kunnen zijn om de Delftlanden goed onder de aandacht te brengen bij burgers elders.

Alleen als het positioneringonderzoek aangeeft dat de Delftlanden niet onderscheidend is t.o.v. concurrerende locaties hoe wil je dan je doelgroep overtuigen om naar Emmen te komen. Er is veel aanbod en dan moet je juist een concurrerend voordeel hebben om de burgers naar de Delftlanden te krijgen. Aangezien de Delftlanden dit niet heeft vindt BGE dat er dan wel heel veel geld uitgegeven wordt voor naamsbekendheid.

Bijna alle fracties geven aan dat ze het voorstel niet begrijpen. BGE vind het voorstel heel duidelijk: de campagne gaat heel veel geld kosten om Emmen te promoten.

De wethouder neemt het voorstel mee terug naar het college.

Fractie:       Burgerbelangen  Gemeente Emmen